Zaujímam sa o politický marketing, a aj preto, ak zvýši čas, urobím prípadovú štúdiu sám. Každopádne mementom sú dve veci.
1. Od samého začiatku nevhodne nastavená kampaň a nestotožnenie sa voličov s kandidátom. Viem, reklamka to nemala ľahké, lebo je pravdou aj to, že ľahšie sa robí kampaň niekomu, kto si to u ľudí nepos... (pardon), alebo ktorý nie je verejne až taký známy. Dodnes je úsmevný jeho samoľúby slogan "Dobrý Záhradník, krásny kraj!". A to som spomenul len slogan.
2. Odchodom z SDKÚ-DS a následne okolnosťami okolo kampane jasne deklaroval, že jeho (ich, rozumej O.K.) odchod mal ekonomický rozmer a šlo o hľadanie naplnených válovov. Jeho (a celého O.K.1) doterajšie šafárenie v BSK spolu so SMERom, mu tie válovy zaručovalo. Chcel za každú cenu presadiť Vlada Bajana, aby válov náhodou nevyschol.
Myslím si ale, že báť sa nemusí! Válov sa napĺňa z rôznych "SMERov". Od dopravného podniku, cez rôzne poslanecké mandáty, z vlastných firiem, cudzích firiem, končiac možno "SMERom".
Vediac, že Bratislavčania poznajú Braňa, ako človeka "bez chrbotovej kosti" a celé O.K. je mu podobné, dúfam, že finančne sa knokautovali v tejto kampani natoľko, že bola ich posledná. Alebo žeby válov mal dobré prepojenie? Necháme sa prekvapiť najbližšími voľbami a ďalším presádzaním vlastných ekonomických záujmov vo svoj prospech.
1 O.K. (Občianski Kandidáti) - strana, ktorú založili odídenci z SDKÚ-DS v Bratislave
Aktualizácia: 02 DEC 09, 11:50